Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Tips | Υπάρχει τελικά θεραπεία για το hangover;

Ο πιο «κουβάς» τίτλος στην ιστορία της δημοσιογραφίας είναι ίσως ο «Βρέθηκε θεραπεία για το χανγκόβερ». Είτε είναι παραπλανητικός, είτε βασίζεται σε μία έρευνα που δεν έχει περάσει από τη φάση peer reviewed, είτε η προτροπή του αρθρογράφου θα είναι να πιείς κι άλλο αλκοόλ -πράγμα που αρνείσαι πεισματικά αν είσαι πάνω από 27 ετών.

Δεν είναι όμως τόοοοοσο δύσκολο να αποφύγεις το (κακό) χανγκόβερ. Ακόμα και αν πιείς ρετσίνα, έχεις ελπίδες να ξυπνήσεις χωρίς πονοκέφαλο.

Το πιο εύκολο από όλα

Κάποιοι παίρνουν παρακεταμόλη ή κάποιο αντιφλεγμονώδες πριν κοιμηθούν. Προληπτικά. Και η αλήθεια είναι ότι πιάνει.

Το βασικό

Νερό πίνεις; Και δεν εννοούμε την επόμενη μέρα, εννοούμε ανάμεσα από τα ποτήρια που ξεχειλίζουν αλκοόλ. Ένας από τους λόγους που την επόμενη μέρα έχουμε πονοκέφαλο είναι λόγω της αφυδάτωσης. Ο γενικός κανόνας είναι ένα ποτήρι νερό ανά ένα ποτήρι αλκοόλ.

Αυγά – κατά προτίμηση τηγανιτά

Τα αυγά περιέχουν δύο πολύτιμα για την κατάστασή σου αμινοξέα, την κυστίνη και την ταυρίνη. Η πρώτη εξισορροπεί την ακεταλδεΰδη, ένα χημικό συστατικό του αλκοόλ, η οποία ευθύνεται κατά βάση για το χανγκόβερ σου, η δεύτερη δίνει ένα μπουστ στην φυσική ικανότητα του οργανισμού σου να απαλλαγεί από τις τοξίνες που τον έχεις φορτώσει.

Dihydromyricetin δοκίμασες;

Είναι φλαβονοειδές και βγαίνει από το φυτό Hovenia Dulsis, ένα ιαπωνικό σταφιδόδεντρο, το οποίο χρησιμοποιείται αρκετά στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική. Η Dihydromyricetin φαίνεται να βοηθά στη φυσική ίνωση του συκωτιού, στον ταχύτερο μεταβολισμό του αλκοόλ και στον εμποδισμό του να φτάσει στους υποδοχείς του GABA, μειώνοντας έτσι το αίσθημα του χανγκόβερ. Η Dihydromyricetin είναι αποτελεσματική και μετά την κατανάλωση αλκοόλ, για να μετριάσει τις επιδράσεις του. Συνίσταται η κατανάλωση 300-600mg μετά το τελευταίο ποτό.

Βιταμίνες Β

Τα συμπληρώματα που περιέχουν τις βιταμίνες Β1, Β6 και Β12 μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα του χανγκόβερ, μιας και οι συγκεκριμένες βιταμίνες είναι σημαντικές για τον μεταβολισμό και το νευρικό σύστημα. Για την ακρίβεια, σκέψου ότι και οι αλκοολικοί παίρνουν το σύμπλεγμα των βιταμινών Β. Η διουρητική δράση του αλκοόλ και οι συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα προκαλούν απώλεια νερού και βιταμινών, επομένως η λήψη των βιταμινών Β πριν από ένα βράδυ γεμάτο αλκοόλ αντισταθμίζει την απώλεια αυτών των βιταμινών. Αν δεν θέλετε να τις πάρετε σε μορφή χαπιού, να έχετε στη φαρέτρα σας μοσχαρίσιο συκώτι, μπρόκολο, σπαράγγια και αβοκάντο.

Ένα ντουζάκι ίσως;

Κάντε ένα χλιαρό ντους. Αφιερώστε 3-4 λεπτά για να κάνετε κυκλικό μασάζ με τα δάχτυλα στο κεφάλι σας καθώς λούζεστε –κατά προτίμηση με ένα σαμπουάν μενθόλης– και, αν έχετε χρόνο, τρίψτε την πλάτη και τα πέλματά σας με μια λούφα ή ένα scrub για νιώσετε ότι τουλάχιστον δεν μυρίζετε οι ίδιοι αλκοόλ. Παίζει ρόλο η ψυχολογία -δεν θα πιστεύετε τα ευεργετικά του οφέλη δέκα λεπτά αργότερα.

Το καφεδάκι δεν ξεχάσαμε

Μία κούπα καφέ (κατά προτίμηση ελληνικού που δεν είναι βαρύς για το στομάχι) μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση. Μία όμως, ε; Η καφεΐνη διεγείρει τον οργανισμό, συμβάλλοντας στην, έστω και προσωρινή, αναγκαία αύξηση ενέργειας. Θεωρητικά, το ίδιο μπορούν να κάνουν και τα energy drinks, όπως το Lucozade ή το Red Bull, τα οποία, όμως, με το ανθρακικό τους μάλλον θα ενοχλήσουν το ήδη ταλαιπωρημένο στομάχι σας. Αν προτιμάτε οπωσδήποτε energy drinks, επιλέξτε ένα τύπου Lucozade που έχει και υλεκτρολύτες. Γενικά, αν και δεν υποκαθιστά τον καφέ (στο μυαλό μας) η καλύτερη ίσως λύση είναι το πράσινο τσάι. Αποτοξινωτικό, σας ξυπνά και δεν ενοχλεί το στομάχι.

Source link